decendant.

dua pilihan,
kelas atau debat?

hmm...
kelas ganti math aku pukul 8.15 malam,
and program debat pukul 8.30 malam.
aku tak tahu nak pilih yang mana?
seekor raksasa bersuara,
"dahulukan mana yang penting"
aku jawab,
"ye la, ye la, aku tak ponteng"

pukul 8.15 malam,
aku dah tercegak kat uitm,
merayap dekat bangunan hotel,
turun,naik lif,
best main lift,
kejap,kejap intai kelas,
heran...
sekor pun tak nampak,
last last, aku call hihiy.
"helo hihiy,kelas kat mana"
dia jawab,
"kelas petang tadi la"
aisey man...
ini lah padahnya kalau masa lecture math,
kat telinga sumbat earphone.

turun lift,
jalan ke toilet,
betul kan rambut kejap,
trim pun best ni.

nak pergi debat la,
tapi merayap dulu,
sampai kat laman siswa,
ramai pulak member,
eh awi, abu,
junior part one sibuk study math,
eh razi,
tengah tunggu shah,
sibuk nak study fluid mechanics,
bagus la budak budak ni,
berjalan sikit lagi,
si pendek kek cawan dah sampai,
lambai lambai sikit,
slow motion, sengih sengih,
macam filem hindustan,

borak borak borak,
mengarut pasal poster yang rakan pusat islam buat,
tampal kat laman perdana,
sungguh tak liberal
dan
memeningkan,

gambar poster,
malas nak post.

poster gambar dua figure badan aweks,
satu pakai tudung,
satu freehair,
freehair dia pangkah,
pakai tudung dia tak pangkah,
dan dia tulis,
"we love our hijab".
kesian rakan-rakan aku.

poster tu lawa,
rasa macam nak bawa balik je,
tapi,
awal awal dah kena sound,
sakit telinga.

bebel,bebel,bebel,
debat,debat,debat,
keluar la ayat,
"apa nak buat, i love my grandfather kan".

tukar topic cerita pasal decendant pulak,
mengarut,
memang mengarut,
tapi oke la, best.

and
i am proud to be your grandson
always miss you.

notabaliktidur:shakinah,jangan saman aku eh. :) haha.

"last-last, kelas tak pegi,debat tak pergi. ni la aku"

0 gosip liar: