mejik oh.

aku rasa terhina tengok drama dengan movie melayu. bukan terhina sebab skill dorang belakon. ohoo, melesia punya aktor semua pandai belakon. aku je tak reti, aku kan model bukan pelakon, biasa la kan.nasib baik la aku tak reti kan, kalau tak karang habis semua periuk nasi si Fahrin Ahmad, Aaron Aziz, semua lingkup kan. eh jap, aku nak cakap benda lain tadi.dem ah,

drama dengan movie melesia ni idea ada tapi hina penonton ah, memang kurang ajaran papa mama kan. bayangkan la.

cerita pasal nak jemur kain baju kat penyidai tapi aleh aleh baju semua dah kering, bersih,suci dan pulak tu. apahal pulak nak jemur baju kering. 
eh logik la jugak kan, dia mesti nak kasi hama semua keluar tu kan?

watak remaja macho miskin,budak sekolah lagi tapi bila masuk scene nak keluar deting terus baju upgred jadi topman la, paul semit la,seluar nak levi`s pulak tu.kasut? uh nak supra merah aku jugak, melampau gila kan.
tapi logik la kan, meybi dulu mamat tu kaya lepas tu dedi dia benkurap la kan. takkan baju baju mahal masa kaya dulu dia buangkan,mesti ada lagi simpan untuk deting.

lepas tuh, ada scene budak kampung takde kerja baru pindah KL. bila tunjuk rumah, peh melampau. tak kerja tapi rumah nak banglo je. dah la bujang, takde kerja,KL pulak mahal, tapi rumah nak besar je, perabot nak full, siap TV LCD lagi tu. bilik siap ekon tuh. 
tapi logik la kan, meybi dia ada sugarmami ke sugardedi ke tapi saja je TV tu tak tunjuk. takut lari topik pulak kan.

bayangkan ah, kan ke pelik tu. tapi nenek aku cakap tak elok fikir negatif kan orang, so fikir la POSITIF. senang je. contoh, dia MISKIN. kesian. tu negatif. bila positif, kau anggap je la dia KAYA. suruh je dia belanja mekdi harihari. alah mekvelue baru lapan hinggit kan?

p/s: try korang carik cerita apa?

0 gosip liar: